A tanítvány
Tanítvánnyá az válik, aki kérdéseket tesz föl önmagáról (Ki vagyok Én? Mi a feladatom? Hogyan tudom azt megvalósítani? , stb.), keresi a válaszokat, vagyis tudatossá akar válni.
Önmagát keresi, mivel a tanítvány feladata saját tudatos ego-jának kialakítása, határainak megtalálása, majd tudatos formálása.
Az Én határainak keresése során a tanítvány a külvilágot tükörként nézi. Minden történés saját Egóját tükrözi vissza. Pl.: Ha irtózik az agresszív emberektől, amint tükörként nézi ezt a szituációt, meg fogja látni, hogy saját agresszivitását nem tudja elfogadni.
Az ezt követő lépés az Én határainak tudatos alakítása. (Ki akarok lenni? Miért akarok az lenni? Hogyan tudok az lenni? , stb.)
Mindezekhez megkeresi, kiválasztja a tanítót, aki az ő kérdéseire a számára legmegfelelőbb válaszokat tudja adni. A tanítvány tanítóját, mesterét szabadon, saját döntése alapján választja és minden egyes Mostban szabadon dönt, választ. Választott tanítójában minden szinten megbízik, elfogadja az általaBigowl adott válaszokat, tudatosítja és megérti azokat.
A válaszok tudatosítása, megértése, önmagába építése már a követés folyamata. Az irányt a tanító szabja meg, a tanítvány feladata a tanító követése, az adott irány, a feladatok elvégzése. A tanító tudatos létezésével is tanít, példát mutat, melyet a tanítvány szabadon követhet. A tudatos követés feltétele a tanító példamutatásának megfigyelése, megértése, majd annak eldöntése, hogy ezt a tanítvány be akarja-e építeni saját Egójába.